GIMNAZIJOJE –ISTORIJŲ PASAKOJIMO METODIKA PAGRĮSTAS UŽSIĖMIMAS

Spalio 23 dieną Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazijos septintokai dalyvavo MO muziejaus edukacijoje „Istorijos iš lagamino“.– istorijų pasakojimo metodika pagrįstame užsiėmime, ugdančiame mokinių kūrybiškumą, aktyvų klausymąsi, viešąjį kalbėjimą, gebėjimą čia ir dabar analizuoti, valdyti ir interpretuoti turimą informaciją, kurį vedė MO muziejaus edukatorė Jolanta Dumbliauskienė.

Užsiėmimo pradžioje mokiniai kūrė ir lentoje užrašė žodžius, prasidedančius dviejų raidžių M ir O junginiu: MOlis, MOtina, MOkykla, MOkslas, MObilus, MOdernus ir kt. Atsakydami į klausimą, ar menas kuria toleranciją, mokiniai, remdamiesi savąja patirtimi, ieškojo tolerancijos apraiškų mene ir gyvenime pavyzdžių, juos analizavo, vieni su kitais pasiginčydami netrukus išvardijo pagrindines savybes, kuriomis pasižymi tolerantiškas žmogus, ir visi kartu nusprendė, kokio elgesio toleruoti negalima.

Susipažinę su edukatorės pateiktais MO muziejaus kolekcijos meno kūriniais, savyje slepiančiais jau paruoštas istorijas, juos pačiupinėję ir savo įspūdžiais pasidalinę su draugais, netrukus mokiniai žingsnis po žingsnio pradėjo kurti savąsias istorijas – stebinančias, netikėtas, originalias, aktualias, linksmas ir liūdnas, o vėliau jas pristatė savo bendraamžiams.

Šiandienos skubančiųjų pasaulyje stabtelėjimas, trumpa pauzė, mokėjimas mus supančioje aplinkoje pastebėti kūrybines apraiškas, meno kūrinius, taip pat mokėjimas vaizdžiai, įdomiai ir įsimintinai perteikti žinutę, sukurti ir papasakoti istoriją yra vienas būtiniausių elementų mūsų kasdieniame gyvenime, ugdantis žmogaus kūrybiškumą, kritinį mąstymą, lavinantis jo meninį skonį, teikiantis pažinimo ir atradimo džiaugsmą.

Dėkojame MO muziejaus edukatorei Jolantai Dumbliauskienei už prasmingai ir turiningai praleistą laiką, už suteiktą galimybę Gražiškių gimnazijos ugdytiniams augti, tobulėti, atrasti ir pažinti meno pasaulį.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Stefanija Navickienė