Septintoji Žalioji vėliava – naujas startas siekti ateities pokyčių

SEPTYNETUKAS – tai paslaptis ir žinios ( 7 savaitės dienos, 7 natos, 7 žvaigždės Grįžulo ratuose…,7 žingsnių metodika…), išmintingumo, ieškojimo ir įsigijimo skaičius, neutralizuojantis neigiamus simbolius.

Septintoji Žalioji vėliava įteikta Gražiškių gimnazijai. Tai prestižinis apdovanojimas suteikiamas pasiekus matomą aplinkosauginę pažangą. Apdovanojimas periodiškai atnaujinamas, siekiant užtikrinti nuolatinius teigiamus pokyčius, atliekamus naudojant 7 žingsnių metodiką, kuria ir paremta Gamtosauginių mokyklų programa.

Gamtosauginės mokyklos yra Aplinkosauginio švietimo fondo (FEE) vykdoma, tarptautiniu mastu pripažinta programa švietimo darniam vystymuisi srityje. Naudojant Septynių žingsnių metodiką ir „visos įstaigos“ principą, įstaigos bendruomenė įsitraukia į praktinį, aktyvų mokymąsi, skatinant teigiamus aplinkosauginius pokyčius tiek įstaigoje, tiek ir vietos bendruomenėje.

Gamtosauginėje mokyklų programoje integruojasi ir visos TŪM II programos tobulinimo sritys: lyderystė veikiant, kultūrinis ugdymas, įtraukusis ugdymas, STEAM ugdymas bei tinklaveika.

Gimnazijos mokytojai tobulina žinias kvalifikacijos kėlimo mokymuose, dalyvauja GLOBE programos – unikalios galimybės Lietuvos mokiniams ir mokytojams tirti aplinką drauge su mokslininkais mokymuose, tarptautiniuose konkursuose, kaip Pamoka gamtoje „Svajokime drauge“( „ THE NATIONAL CONTEST “LESSON IN THE NATURE: LET’S DREAM TOGETHER!”) Ši parengta pamoka tarptautiniame lygmenyje pelnė geros pamokos tarptautinį sertifikatą. Mokytojai, kartu su mokiniais dalyvauja Erasmus+KA220“ projekto „Rangers of Change“ (ROC – Pokyčių iniciatoriai). Projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja metodininkė D. Šnipaitienė.

Dailės mokytoja metodininkė V.Brazauskienės mokinė U.Gibaitytė dalyvavo Vištyčio regioninio parko rengiamame piešinių konkurse , dedikuotame praeitais metais Vištyčio regioninio parko teritorijoje atrastai naujai, saugomai rūšiai – melsvajam gencijonui (Gentiana cruciata L.). Būtina paminėti, kad šis augalas jau nuo 1962 m. įtrauktas į Lietuvos saugomų augalų sąrašą, taip pat yra įrašytas ir į Lietuvos raudonąją knygą.

Ugdymo proceso metu skirtingose aplinkose mokiniai įgyja supratimą, kad žmogus yra neatsiejama gamtos dalis, ugdosi vertybines nuostatas: pagarbą gyvybei ir gamtai; atsakomybę už savo ir kitų gyvybę ir sveikatą, gamtos puoselėjimą ir saugojimą, savo veiksmų pasekmes.   

Daugeliui mūsų atrodo, kad nuosavame šulinyje turi būti geras vanduo, tačiau ne visada taip yra. Vanduo sudaro 60–70 proc. suaugusio žmogaus kūno masės. Per savo gyvenimą žmogus išgeria apie 70 tonų vandens. Geriamasis vanduo yra gyvybiškai svarbus, bet, jei jis užterštas, gali tapti įvairių ligų priežastimi.

 Gimnazijos 8 klasės mokiniai naudodami įvairius vandens kokybės tyrimų rinkinius nustatinėjo ar tiriamas šulinio vanduo yra geriamas.

Per veiklą Marijampolės STEAM centre, mokiniai susipažįsta su šiuolaikinėmis technologijomis, prietaisais, atlieka tyrimus, konstruoja, skaičiuoja, patiria sėkmės džiaugsmą ne tik gabieji, bet ir mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Robotikos projektai yra žaismingi ir įtraukūs, todėl jie didina mokinių motyvaciją mokytis. Čia mokiniai surinko ir suprogramavo Lego Spike robotą-šikšnosparnį (su ultragarso atstumo jutikliu), skirtą pargabenti įvairiais atstumais padėtus objektus („uodus“).Tai puikus įtraukiojo ugdymo pavyzdys. Taip mokiniai ne tik susipažįsta su biologine įvairove, organizmų mityba, jie kuria ir robotukus, kurie geba rūšiuoti, atpažinti skirtingų spalvų konteineriukus. 

Jau nuo pradinių klasių mokiniai įgyja aktualių ir prasmingų žinių apie artimiausios aplinkos gamtos objektus ir reiškinius. Bendradarbiaudami su Vištyčio regioninio parko specialistais ir mažieji, ir gimnazistai mokėsi, kaip atpažinti paukščius, kur kiekviena atpažinta rūšis gyvena, kuo maitinasi ar paukštis išskrenda į šiltus kraštus ar lieka žiemoti pas mus. Išvykoje mokiniai susipažino  ir su augančiomis medžių rūšimis. Atidžiai apžiūrėję skirtingos rūšies medžius, atliko užduotis, rinko medžių padovanotas sėklas, grožėjosi nuostabia rudenine gamta, rinko šiukšles, vis dar paliekamas neatsakingų lankytojų.

 Įkvėpti patirtų įspūdžių, pradinių klasių mokiniai surengė puikią rudens gėrybių, puokščių ir kitų darbelių parodą.

Pasaulinės pašto dienos proga 5-11 klasių mokiniai dalinosi kūrybinėmis idėjomis iš antrinių žaliavų . Kūrė ir pristatė  pašto dėžutes kiekvienai profesijai. Džiaugėsi, kad kai kurios idėjos galėtų būti įgyvendintos realiame gyvenime, kad galime būti draugiški aplinkai, pasitelkę patarimus, kuriuos pateikė pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos „Žaliasis taškas“ organizuojamos edukacinės kūrybinės dirbtuvės „Žaliasis raštingumas“. Labai simboliškai, tądien gimnazijoje ir sulaukėme Lietuvos Žaliųjų judėjimo vadovo, Gamtosauginių mokyklų koordinatoriaus Renaldo Rimavičiaus su džiugia žinia. Atkeliavo septintasis sertifikatas ir Žalioji vėliava .

Tad reikia tikėti SEPTYNETU, kad įgytos žinios, išmintis, ieškojimas sprendimų, kaip tapti gamtai draugiškesniais, kaip įgytos priemonės ir įrengtos erdvės  ne tik neutralizuos, bet ir pagerins pasiekimus, sąmoningumą ir atsakingumą už mūsų visų ateitį – Žaliąją planetą.

Daugiau akimirkų gimnazijos facebook puslapyje

Biologijos mokytoja-metodininkė Janina Vasaitienė

Nuotr. Sauliaus Ringio