ES FONDŲ INVESTICIJOS

PROJEKTAS „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLOS II“

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.

Vilkaviškio rajono savivaldybei skiriama lėšų suma – 3 187 758,20

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

Projekto veiklos:

1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Tūkstantmečio mokyklų programoje dalyvauja 8 Vilkaviškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos: Vilkaviškio „Aušros“ gimnazija, Vilkaviškio r. Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazija, Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazija, Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazija, Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinė mokykla, Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazija,  Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazija, Vilkaviškio pradinė mokykla.

Vilkaviškio rajono savivaldybė yra projekto partnerė ir įgyvendina 1–3 punkte numatytas veiklas:

– mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas: kompetencijų tobulinimas įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui (kvalifikacijos kėlimas, ilgalaikės profesinio tobulėjimo programos mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams: mokymai, stažuotės, konferencijos);

– turimos infrastruktūros modernizavimas ir pritaikymas integraciniam bei įtraukiajam ugdymui organizuoti;

– mokyklų veiklos tobulinimas: kultūrinės kompetencijos ugdymas kaip integralus procesas: kultūrinio ugdymo mokymai ir integruoto kultūrinio ugdymo programos sukūrimas; STEAM kompetencijų tobulinimas, ilgalaikės profesinio tobulinimo programos matematiniams gebėjimams ugdyti; mokyklų vadovų kompetencijų stiprinimas lyderystei (švietimo įstaigų vadovų kompetencijų stiprinimas pagal atnaujintą kompetencijų modelį, stažuotės mokyklų vadovams pažangiose Lietuvos ir Estijos mokyklose).

Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazija įgyvendina 1–3 punkte numatytas veiklas:

  1. STEM inkubatoriaus įrengimas (24 veikla)
  2. Įranga ir priemonės poilsio (nusiraminimo) kambariui (34 veikla)
  3. Įranga ir priemonės STEM inkubatoriui (62 veikla)
  4. Projekto „Kolega – kolegai“ įgyvendinimas gimnazijoje ir savivaldybėje (77 veikla)
  5. TŪM sričių koordinatoriai mokyklose (93 veikla)
  6. Laborantų įdarbinimas (97 veikla)
  7. Mokytojų, pagalbos vaikui specialistų, mokinių, šeimų lyderystės kompetencijų stiprinimas (76 veikla)
  8. Kultūrinių edukacijų programos parengimas ir įgyvendinimas (112 veikla)
  9. STEM ilgalaikės programos parengimas ir įgyvendinimas (121 veikla)
  10. Dalyvavimas Gamtosauginių mokyklų programoje (122 veikla)

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

  1. Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  2. Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  3. Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
  4. Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
  5. Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų;
  6. Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis;
  7. Padidėjusi integruotai bendrosios paskirties klasėse ugdomų mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, dalis;
  8. Padidėjusi tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis;
  9. Padidėjusi pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui;
  10. Padidėjusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis.

Veiklų įgyvendinimas

Įgyvendinant projekto TŪM II  Pažangos plano 34 veiklą, Gražiškių gimnazijoje ir Bartninkų Jono Basanavičiaus skyriuje įrengti 2 kabinetai – emocijų pažinimo ir  nusiraminimo kambariai: įsigytos modernios psichikos sveikatą stiprinančios sensorinės priemonės ir įranga streso valdymui, nusiraminimui, dėmesio sukaupimui ir koncentravimui, emocijų atpažinimui ir jų valdymui, tarpusavio ryšio formavimui, bendravimo skatinimui ir kt. 

Visi mokiniai turi galimybę naudotis šiomis erdvėmis: atlikti įvairias užduotis, žaisti, pailsėti, nusiraminti, atsipalaiduoti, pabūti vieni ar su pagalbos mokiniui specialistu.

« of 2 »

Nuotr. K. Tupčiauskienės ir E. Čivinsko


Septintoji Žalioji vėliava – naujas startas  siekti ateities pokyčių

SEPTYNETUKAS – tai paslaptis ir žinios ( 7 savaitės dienos, 7 natos, 7 žvaigždės Grįžulo ratuose…,7 žingsnių metodika…), išmintingumo, ieškojimo ir įsigijimo skaičius, neutralizuojantis neigiamus simbolius.

SEPTYNETUKAS – tai paslaptis ir žinios ( 7 savaitės dienos, 7 natos, 7 žvaigždės Grįžulo ratuose…,7 žingsnių metodika…), išmintingumo, ieškojimo ir įsigijimo skaičius, neutralizuojantis neigiamus simbolius.

Septintoji Žalioji vėliava įteikta Gražiškių gimnazijai. Tai prestižinis apdovanojimas suteikiamas pasiekus matomą aplinkosauginę pažangą. Apdovanojimas periodiškai atnaujinamas, siekiant užtikrinti nuolatinius teigiamus pokyčius, atliekamus naudojant 7 žingsnių metodiką, kuria ir paremta Gamtosauginių mokyklų programa.

Septintoji Žalioji vėliava įteikta Gražiškių gimnazijai. Tai prestižinis apdovanojimas suteikiamas pasiekus matomą aplinkosauginę pažangą. Apdovanojimas periodiškai atnaujinamas, siekiant užtikrinti nuolatinius teigiamus pokyčius, atliekamus naudojant 7 žingsnių metodiką, kuria ir paremta Gamtosauginių mokyklų programa.

Gamtosauginės mokyklos yra Aplinkosauginio švietimo fondo (FEE) vykdoma, tarptautiniu mastu pripažinta programa švietimo darniam vystymuisi srityje. Naudojant Septynių žingsnių metodiką ir „visos įstaigos“ principą, įstaigos bendruomenė įsitraukia į praktinį, aktyvų mokymąsi, skatinant teigiamus aplinkosauginius pokyčius tiek įstaigoje, tiek ir vietos bendruomenėje.

Gamtosauginėje mokyklų programoje integruojasi ir visos TŪM II programos tobulinimo sritys: lyderystė veikiant, kultūrinis ugdymas, įtraukusis ugdymas, STEAM ugdymas bei tinklaveika.

Gimnazijos mokytojai tobulina žinias kvalifikacijos kėlimo mokymuose, dalyvauja GLOBE programos – unikalios galimybės Lietuvos mokiniams ir mokytojams tirti aplinką drauge su mokslininkais mokymuose, tarptautiniuose konkursuose, kaip Pamoka gamtoje „Svajokime drauge“( „ THE NATIONAL CONTEST “LESSON IN THE NATURE: LET’S DREAM TOGETHER!”) Ši parengta pamoka tarptautiniame lygmenyje pelnė geros pamokos tarptautinį sertifikatą. Mokytojai, kartu su mokiniais dalyvauja Erasmus+KA220“ projekto „Rangers of Change“ (ROC – Pokyčių iniciatoriai). Projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja metodininkė D. Šnipaitienė.

Dailės mokytoja metodininkė V.Brazauskienės mokinė U.Gibaitytė dalyvavo Vištyčio regioninio parko rengiamame piešinių konkurse , dedikuotame praeitais metais Vištyčio regioninio parko teritorijoje atrastai naujai, saugomai rūšiai – melsvajam gencijonui (Gentiana cruciata L.). Būtina paminėti, kad šis augalas jau nuo 1962 m. įtrauktas į Lietuvos saugomų augalų sąrašą, taip pat yra įrašytas ir į Lietuvos raudonąją knygą.

Ugdymo proceso metu skirtingose aplinkose mokiniai įgyja supratimą, kad žmogus yra neatsiejama gamtos dalis, ugdosi vertybines nuostatas: pagarbą gyvybei ir gamtai; atsakomybę už savo ir kitų gyvybę ir sveikatą, gamtos puoselėjimą ir saugojimą, savo veiksmų pasekmes.   

Daugeliui mūsų atrodo, kad nuosavame šulinyje turi būti geras vanduo, tačiau ne visada taip yra. Vanduo sudaro 60–70 proc. suaugusio žmogaus kūno masės. Per savo gyvenimą žmogus išgeria apie 70 tonų vandens. Geriamasis vanduo yra gyvybiškai svarbus, bet, jei jis užterštas, gali tapti įvairių ligų priežastimi.

 Gimnazijos 8 klasės mokiniai naudodami įvairius vandens kokybės tyrimų rinkinius nustatinėjo ar tiriamas šulinio vanduo yra geriamas.

Per veiklą Marijampolės STEAM centre, mokiniai susipažįsta su šiuolaikinėmis technologijomis, prietaisais, atlieka tyrimus, konstruoja, skaičiuoja, patiria sėkmės džiaugsmą ne tik gabieji, bet ir mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Robotikos projektai yra žaismingi ir įtraukūs, todėl jie didina mokinių motyvaciją mokytis. Čia mokiniai surinko ir suprogramavo Lego Spike robotą-šikšnosparnį (su ultragarso atstumo jutikliu), skirtą pargabenti įvairiais atstumais padėtus objektus („uodus“).Tai puikus įtraukiojo ugdymo pavyzdys. Taip mokiniai ne tik susipažįsta su biologine įvairove, organizmų mityba, jie kuria ir robotukus, kurie geba rūšiuoti, atpažinti skirtingų spalvų konteineriukus. 

Jau nuo pradinių klasių mokiniai įgyja aktualių ir prasmingų žinių apie artimiausios aplinkos gamtos objektus ir reiškinius. Bendradarbiaudami su Vištyčio regioninio parko specialistais ir mažieji, ir gimnazistai mokėsi, kaip atpažinti paukščius, kur kiekviena atpažinta rūšis gyvena, kuo maitinasi ar paukštis išskrenda į šiltus kraštus ar lieka žiemoti pas mus. Išvykoje mokiniai susipažino  ir su augančiomis medžių rūšimis. Atidžiai apžiūrėję skirtingos rūšies medžius, atliko užduotis, rinko medžių padovanotas sėklas, grožėjosi nuostabia rudenine gamta, rinko šiukšles, vis dar paliekamas neatsakingų lankytojų.

 Įkvėpti patirtų įspūdžių, pradinių klasių mokiniai surengė puikią rudens gėrybių, puokščių ir kitų darbelių parodą.

Pasaulinės pašto dienos proga 5-11 klasių mokiniai dalinosi kūrybinėmis idėjomis iš antrinių žaliavų . Kūrė ir pristatė  pašto dėžutes kiekvienai profesijai. Džiaugėsi, kad kai kurios idėjos galėtų būti įgyvendintos realiame gyvenime, kad galime būti draugiški aplinkai, pasitelkę patarimus, kuriuos pateikė pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos „Žaliasis taškas“ organizuojamos edukacinės kūrybinės dirbtuvės „Žaliasis raštingumas“. Labai simboliškai, tądien gimnazijoje ir sulaukėme Lietuvos Žaliųjų judėjimo vadovo, Gamtosauginių mokyklų koordinatoriaus Renaldo Rimavičiaus su džiugia žinia. Atkeliavo septintasis sertifikatas ir Žalioji vėliava .

Tad reikia tikėti SEPTYNETU, kad įgytos žinios, išmintis, ieškojimas sprendimų, kaip tapti gamtai draugiškesniais, kaip įgytos priemonės ir įrengtos erdvės  ne tik neutralizuos, bet ir pagerins pasiekimus, sąmoningumą ir atsakingumą už mūsų visų ateitį – Žaliąją planetą.

« of 2 »

Biologijos mokytoja-metodininkė Janina Vasaitienė

Nuotr. Sauliau Ringio

„ATVIROS EKOSISTEMOS ATSISKAITYMAMS NEGRYNAISIAIS PINIGAIS BENDROJO UGDYMO ĮSTAIGŲ VALGYKLOSE KŪRIMAS “

Projekto tikslas – formuoti ir ugdyti praktinį būsimų mokesčių mokėtojų finansinį ir skaitmeninį raštingumą bei sąmoningumą, paskatinti atsiskaitymus negrynaisiais pinigais bendrojo ugdymo įstaigose diegiant ir atnaujinant tam pritaikytą infrastruktūrą.

 „Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis“

Daugiau apie projektą: https://www.esf.lt/veiklos-sritys/atsiskaitymas-negrynaisiais-mokyklu-valgyklose/1034


MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS

Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazija dalyvauja Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamajame projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“. (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001). Pradinių klasių mokiniams naujos priemonės pasaulio pažinimui mokyti perkamos per Nacionalinę švietimo agentūra (buv. Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras).

Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą, modernizuojant gamtos ir technologinių mokslų bei nuotolinio mokymo(si) aplinką.

Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.

Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės, valstybinės bendrojo ugdymo mokyklos, švietimo pagalbos įstaigos, kolegijos ir universitetai.

Projektui įgyvendinti skirtos Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

Daugiau informacijos apie projektą galima rasti:

https://www.nsa.smm.lt/ugdymo-turinio-departamentas/projektai/projektas-mokyklu-aprupinimas-gamtos-ir-technologiniu-mokslu-priemonemis-nr-09-1-3-cpva-v-704-02-0001/

https://www.vedlys.smm.lt/

Projektas, skirtas gimnazijos mokinių gamtamoksliniam ugdymui, prisidės prie gamtos ir technologinių mokslų populiarinimo, šių dalykų ugdymo kokybės, didins mokyklos veiklos efektyvumą.

Gimnazijos siekis – sudaryti lygias galimybes kiekvienam mokiniui siekti asmeninės pažangos ir įgyti mokymuisi visą gyvenimą būtinų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų. Šiam tikslui įgyvendinti naudojamos gamtos ir technologijų mokslo priemonės ne tik dalykų pamokose (žr. nuotraukas), bet ir neformalaus ugdymo tiriamosiose veiklose. Naudodami gautas priemones, mokiniai atlieka tiriamuosius darbus, kurių metu susipažįsta su supančia aplinka, procesais, vykstančiais gyvuosiuose organizmuose.

Pradinių klasių mokiniams įrengta laboratorija. Čia mažieji tyrėjai gilina savo gamtamokslines žinias.

Praktinės veiklos:


Kokybės krepšelis (Nr. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001)

Skaitymo, rašymo ir viešojo kalbėjimo įgūdžių lavinimo veiklos – „Augu skaitydamas“

Projekto „Augu skaitydamas“ galia ir sėkmė (pabaiga)

Projekto „Augu skaitydamas“ mokinių atsiliepimai

Projekto „Augu skaitydamas“ galia ir sėkmė (III dalis)

Projekto „Augu skaitydamas“ galia ir sėkmė (tęsinys)

Projekto „Augu skaitydamas“ galia ir sėkmė

Pirmieji projekto „Augu skaitydamas“ žingsniai

Augantys skaitytojai lankėsi Marijampolės STEAM centre 


Projekto dokumentai