GRAIKIJOJE ĮVYKO TREČIASIS „ERASMUS+KA220 PROJEKTO “RANGERS OF CHANGE” ROC (POKYČIŲ INICIATORIAI) PARTNERIŲ SUSITIKIMAS, KURIAME DALYVAVO GRAŽIŠKIŲ GIMNAZIJOS IR GRAŽIŠKIŲ GIMNAZIJOS BARTNINKŲ JONO BASANAVIČIAUS SKYRIAUS MOKINIAI BEI MOKYTOJAI.

Į Salonikų miestą graikai priėmė Lietuvos, Portugalijos, Ispanijos bei Rumunijos atstovus. Visų šalių komandas sudarė po 4 mokinius ir 2-3 mokytojus.  Mokiniai buvo svetingai priimti į graikų šeimas, kuriose teko praleisti gerą dalį išvykos. Vizito metu aptarti klausimai, susiję su klimato kaita, jos pasekmėmis bei prevencija, vyko aktyvios diskusijos, žaidimai, filmo stebėjimas šiomis temomis.

Mokiniai, apsilankę prie Termio užtvankos, vykdė savanorišką veiklą renkant šiukšles. Vėliau mūsų laukė įdomus apsilankymas Gerovassiliou vynuogyne, kur išvydome vynuogių plantaciją, užimančią 98 hektarų plotą. Čia mums papasakojo apie vyno gaminimo procesą, aprodė patalpas, kuriose tai vyksta.

Viešnagės metu netrūko  išvykų, kurios stebino, džiugino, mokė. Džiaugėmės išvyka į  Edesą, miestą šiaurinėje Graikijoje, turizmo centrą, kuris garsėja vandens kriokliais. Jie liejasi žemyn nuo miesto į apačioje esančią lygumą. Didžiausio Karano krioklio vanduo krinta iš 24 m aukščio. Už šio krioklio yra ola. Susižavėję fotografavome nepakartojamą kalnų kraštovaizdį. Kai kurie mokiniai, nukeliavę arčiau krioklio apačios, nusprendė norintys išbandyti savo drabužių atsparumą vandeniui.

Kelionės metu mums suteiktos puikios galimybės gerai susipažinti su Graikijos kultūra. Taip pat lankėmės vandens tiekimo muziejuje, kur mums parodyti mechanizmai, kadaise naudoti tiekiant vandenį, išaiškinta jų raida. Visų  projekto dalyvių veiduose galima buvo pamatyti nuostabą, susižavėjimą, kai nuvykome į Verginos archeologijos muziejų piliakalnyje su nuostabia kolekcija. Muziejus įrengtas po žeme, dideliame, žole apaugusiame piliakalnyje. Čia, tiesiai po žeme, yra Pilypo II, Aleksandro  Didžiojo tėvo kapavietė, taip pat daug daiktų ir dekoracijų, priklausiusių karališkajai šeimai. Meniškai sukurti papuošalai su daugybe smulkių detalių iš ploniausio aukso lakšto tiesiog pribloškia.

Europos Sąjungos informaciniame centre sužinojome, kad vykdant ES politiką saugoma aplinka ir siekiama kuo labiau sumažinti grėsmę klimatui, žmonių sveikatai ir biologinei įvairovei, kad Europos žaliojo kurso tikslas – siekti, kad Europa taptų pirmuoju anglies dioksido neišskiriančiu žemynu, visų pirma kuriant švaresnius energijos išteklius ir žaliąsias technologijas.

Dalyvaudami šiame projekte įgijome daug istorinių žinių, susijusių su Graikija, susiradome draugų, o visų svarbiausia, supratome, jog mes esame atsakingi už klimato kaitą ir tik bendrai siekiant darnios ateities galime padėti savo planetai. Atėjo laikas suprasti, kad Gamta be žmogaus egzistuos, bet Žmogus be gamtos – ne. (Aristotelis)

Kuo daugiau sužinojome ir pamatėme, tuo tvirčiau  įsitikinome, kad visas pasaulis – mūsų mokykla, o visa žmonija – mūsų mokytojai.

IIB  klasės mokinys Armandas Luckus. Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazijos Bartninkų Jono Basanavičiaus skyrius