Integruotos pamokos 5 ir 6 klasių mokiniams

Spalio 30 d. gimnazijoje vyko integruota lietuvių kalbos ir literatūros ir dailės pamoka 5 klasės mokiniams tema „Knygos viršelio iliustravimas“. Mokiniai prisiminė per literatūros pamoką skaitytų kūrinių ištraukas, įvardijo veikėjus, išskyrė ryškiausias jų savybes, aptarė veiksmo vietos detales, svarstė, kas labiausiai tiktų viršelio iliustracijai. Dailės mokytoja Vilma Brazauskienė supažindino mokinius su iliustravimo maketais, priminė, nuo ko reikia pradėti darbą. Mokiniai turėjo ne tik nupiešti piešinį, bet ir taisyklingai užrašyti autoriaus vardą ir pavardę bei knygos pavadinimą. Dauguma rinkosi iliustruoti Andželos Naneti knygos „Mano senelis buvo vyšnia“ viršelį. Kiti pasirinko Astridos Lindgren knygos „Ronja plėšiko duktė“  ir Ėricho Kestnerio knygos  „Skrajojanti klasė“ viršelius.  Iš pirmo žvilgsnio atrodantis lengvas darbas kėlė ir nemažai sunkumų, todėl mokiniai dažnai konsultavosi su mokytojomis.

6 klasės mokiniams vyko integruota lietuvių kalbos ir istorijos pamoka tema „Dariniai istoriniuose tekstuose judaizmo tema“.  Mokiniai prisiminė darinio sąvoką, susipažino su jo rūšimis,  pateikė pavyzdžių. Po to istorijos mokytoja Vilija Mikulskytė papasakojo apie žydų gyvenimą Lietuvoje XIV amžiuje, įtvirtino mokiniams nežinomas sąvokas. Toliau į pamokos temą mokiniai gilinosi savarankiškai – tyliai skaitė tekstą apie štetlus (nedidelius miestus ar miestelius, kuriuose didelę gyventojų dalį sudarė žydai)  ir iš jo išrinko įvairių rūšių darinius, nustatė pamatinius žodžius. Daugumą sudarė priešdėliniai ir priesaginiai vediniai. Mokiniai džiaugėsi integruota pamoka. Jų teigimu, nereikėjo tiek daug rašyti kaip per lietuvių kalbos pamoką, o ir mokytojos turėjo galimybę pagilinti žinias kitoje srityje.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Aldona Adomaitytė

Nuotr. Vilmos Brazauskienės