Integruotas menų, lietuvių kalbos ir literatūros projektas „Spalvomis, garsais ir laiškais kalbame pasauliui“

Spalio 9 d., ketvirtadienis, gimnazijoje nebuvo įprastas. Tą dieną vyko integruotas menų, lietuvių kalbos ir literatūros projektas „Spalvomis, garsais ir laiškais kalbame pasauliui“, skirtas M. K. Čiurlionio 150-osioms gimimo metinėms.

Renginį pradėjo muzikos ir dailės mokytoja Vilma Brazauskienė.  Po to vyko  vaizdo filmo „Čiurlionio kelias“ peržiūra. Mokiniai turėjo galimybę pamatyti ir išgirsti, kokį kelią teko nueiti šiam dailininkui ir kompozitoriui iki tarptautinės  šlovės menininko. 8 klasės mokinė Elija Plečkaitytė pradžiugino visus  M. K. Čiurlionio harmonizuota  lietuvių liaudies daina „Bėkit, bareliai“.

Toliau veiklos vyko klasėse. Priešmokyklinės grupės ugdytiniai ir 1–4 klasių mokiniai piešė laivelius, žuvytes, paukštelius, lipdė „Karalių pasakos“ veikėjus. 5–7 klasių mokiniai klausydami simfoninės poemos „Jūra“ piešė interpretacijas jūros tema. 8 klasės ir  I–III gimn. klasių mokiniai klausėsi simfoninės poemos „Miške“ ir piešė interpretacijas miško vaizdų tema. IV gimn. klasės mokiniai ruošė fotojuostos pagrindą kūrybiniams darbams pritvirtinti. Juk fotografija buvo neatsiejama M. K. Čiurlionio fenomeno dalis. Jis fotografuodavo ir savo tapybos darbus, o jų nuotraukas siųsdavo draugams kartu su laiškais.   Jungtinė įvairių klasių mokinių grupė dailyraščiu rašė M. K. Čiurlionio „Laiškų Sofijai“ ištraukas ir  M. K. Čiurlionio harmonizuotų lietuvių liaudies dainų partitūras.

Mokiniams nepritrūko idėjų interpretuojant menininko  paveikslus, o laiškai padėjo pažinti Čiurlionį ne tik kaip garsų dailininką ir kompozitorių, bet ir kaip jautrų, ieškantį, kartais pavargusį, bet visada tikintį žmogų. Pertraukų metu skambėjo M. K. Čiurlionio muzika. Verta paminėti, kad šio genialaus menininko paveikslai ir muzika įkvėpė poetus S. Nėrį, J. Vaičiūnaitę, H. Radauską, S. Gedą, K. Bradūną sukurti čiurlioniškos tematikos eilėraščius.

Sujungti visus mokinių darbus į vieną didelę jūrą ir didelį mišką greta partitūrų ir laiškų prireikė nemažai laiko. Piešinius papuošė jauniausių mokinių pagamintos  dekoracijos: žuvytės, laiveliai ir paukšteliai. O visą  parodą pagyvino nulipdyti ir nupiešti spalvingi „Karalių pasakos“ veikėjai ir ikimokyklinės grupės „Boružiukai“ ugdytinių sukurta jūros dekoracija.

Nuoširdus ačiū mokiniams ir mokytojams, dalyvavusiems šiame projekte ir padėjusiems parengti kūrybinių darbų parodą. Ir tai, ką išgirdome, pamatėme, sukūrėme, parašėme, lieka kaip bendrystės jausmas ir priminimas, kad tikros vertybės amžinos…

« of 3 »

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Aldona Adomaitytė