INTEGRUOTAS GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS NETRADICINĖJE APLINKOJE

Mokymas nėra vien sausų faktų perdavimo procesas. Kiekvienas mokytojas siekia, kad jo pamokos būtų įdomios, padėtų mokiniams įsisąmoninti mokomąją medžiagą, ugdytų jų kūrybiškumą ir norą daugiau sužinoti. Šiuos siekius padeda įgyvendinti aktyvaus mokymo(si) metodai, kurie ne tik įgalina geriau įsisąmoninti mokymo turinį, bet ir plėtoja mokinių gebėjimą kritiškai mąstyti, taikyti įgytas žinias tiek įprastomis, tiek naujomis sąlygomis. Atliekant gamtamokslinius eksperimentus ir tyrimus, mokiniams lengviau suprasti gamtos reiškinius ir dėsningumus, įgyti gamtamokslinių gebėjimų. Toks mokymosi būdas skatina mokinius aktyviai mąstyti ir daryti išvadas, remiantis savo pačių gautais duomenimis.

Tad norėdami pagilinti turimas žinias, Gražiškių gimnazijos 8 ir II klasių mokiniai, kovo 13 dieną lankėsi Marijampolės STEAM centre, kur atliko tiriamąjį darbą  „DIRBTINIS INKSTAS“.

Atlikę darbą mokiniai įsitikino, kad dializė ‒ tai procesas, kurio metu per pusiau laidžią membraną mažos molekulės juda iš didesnės koncentracijos į mažesnę, kol jų koncentracijos abipus membranos susilygina. Kadangi dializės membranų poros būna tam tikro dydžio, laboratorijose jos naudojamos molekulėms atskirti pagal jų dydį. Panašios dializės membranos yra naudojamos ir dirbtinio inksto aparate, kuris skirtas iš kraujo valyti nereikalingus medžiagų apykaitos produktus sutrikus inkstų veiklai.

Atliktas darbas padėjo mokiniams suprasti, kodėl ir kaip pusiau laidi membrana gali padėti atlikti

inkstų funkciją. Šio darbo kontekstą kūrybiškai galima taikyti žalingų įpročių (pavyzdžiui, alkoholio vartojimo) poveikio žmogaus organų veiklai aptarti ir mokinių sveikos gyvensenos vertybinėms nuostatoms formuoti.

Dar keli amžiai prieš Kristų egzistavusios Aleksandrijos medicinos mokyklos įkūrėjas gydytojas

Herofilas ,,negirdėjęs apie STEAM“ sakė, kad „kai nėra sveikatos, negali pasireikšti išmintis, neįmanoma atsiskleisti menui, nebėra jėgų kovoti, turtai pasidaro nenaudingi, o protas – neveiklus“.

« 4 »

Biologijos mokytoja Janina Vasaitienė